Pracownia funkcjonowania społecznego ma charakter rotacyjny – to znaczy, że przez cztery tygodnie w pracowni uczestniczy jednocześnie grupa 5 uczestników (po jednej osobie z każdej pracowni „stałej”).
Zajęcia w tej pracowni obejmują:
- rozwijanie umiejętności pisania (podpisywanie się imieniem i nazwiskiem, prawidłowe adresowanie kopert, rozwiązywanie krzyżówek, wypisywanie kartek okolicznościowych, przepisywanie na komputerze jadłospisu, edukacyjne gry komputerowe),
- rozwijanie umiejętności czytania (edukacyjne gry komputerowe, nauka prawidłowego odczytywania znaków graficznych używanych powszechnie jako zakazy i nakazy, nauka korzystania ze słownika ortograficznego i encyklopedii),
- nauka odczytywania pomiaru czasu (na zegarze wskazówkowym i elektronicznym; łączenie godzin z określonymi czynnościami związanymi z rytmem dnia),
- rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia (rozwiązywanie rebusów, zagadek, krzyżówek, korzystanie z planszowych gier edukacyjnych i komputerowych gier edukacyjnych),
- rozwijanie umiejętności liczenia (ćwiczenie rozumienia pojęcia liczby większej i mniejszej, ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu – z wykorzystaniem liczydła, kalkulatora, edukacyjnych gier planszowych i komputerowych),
- nauka i ćwiczenie „domowych” czynności porządkowych:
- nauka prawidłowego i efektywnego prasowania (zwrócenie uwagi na etap samodzielnej organizacji stanowiska pracy, obsługa żelazka, doskonalenie techniki prasowania, dobór odpowiedniej temperatury, składanie uprasowanych rzeczy)
- nauka prawidłowego i efektywnego odkurzania (zwrócenie największej uwagi na etap samodzielnej organizacji stanowiska pracy, obsługa odkurzacza, odkurzanie wykładziny, kanap)
- gromadzenie i pakowanie makulatury,
- rozwijanie umiejętności robienia zakupów w różnych sklepach: supermarketach, małych sklepach samoobsługowych, sklepach osiedlowych z obsługą, aptece, drogerii, piekarni, sklepach z materiałami plastycznymi,
- korzystanie z różnego rodzaju usług w punktach usługowych:
- poczta – osiedlowa oraz Poczta Główna (wysyłanie korespondencji biuraKSN AW oraz warsztatowej, dokonywanie opłat – np.: za telefon, wysyłanie paczek, wypełnianie różnego rodzaju druków),
- wypożyczalnia kaset video i płyt CD/DVD,
- zakład fryzjerski (oglądanie zakładu, zapoznanie się z pracą fryzjera, zapoznanie się ze sprzętem znajdującym się w zakładzie, korzystanie z usług); niektóre osoby nauczyły się samodzielnie dojeżdżać do zakładu fryzjerskiegoi korzystać z tej usługi
- punkt skupu makulatury
- obsługa komputera (zrozumienie, do czego można wykorzystywać komputer, korzystanie z gier edukacyjnych – ćwiczenie umiejętności pisania, czytania, liczenia),
- rozwijanie umiejętności posługiwania się formami grzecznościowymi; zadawania pytań; pozyskiwania potrzebnych informacji,
- rozwijania umiejętności posługiwania się pieniędzmi (przy okazji zakupów, opłat, itp.)
- rozwijanie orientacji w terenie (przy okazji wyjść poza teren warsztatu),
- korzystanie z komunikacji miejskiej (tramwaj, autobus, metro) oraz transportu podmiejskiego (pociągi), nauka korzystania z informacji PKP,
- ćwiczenie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego (przy okazji każdego wyjścia poza teren warsztatu).

